Vakar klausījos lielisku runu paralēli zīmējot kārtējo permutāciju bildīti. Es viņu atradu pie burvīgās Jen, kuru es atklāju dēļ Boobquake. Un kā Jen saka, arī man tas video nešķita stundu garš, jo tas bija ļoti aizraujošs.


Sakarā ar neseno viesošanos pie Igaunijas skeptiķiem, man šī runa šķita būtiska domājot par Latvijas skeptiķu biedrības veidošanu. Bez tam, liela daļa no tā, par ko viņa runā attiecās pat uz kompānijām, kas algo darbiniekus, uz būtībā jebkuru kontekstu, kādā cilvēki savstarpēji komunicē. Bet tikpat ļoti mani dažas vairākas lietas uzrunāja personīgi.

Lai uzskaitītu visus veidus, kā tā runa mani uzrunāja, man šķiet, es vienkārši pārstāstītu visu runu. Bet tā runa mani pamudināja ielikt (vismaz pagaidām) atklāšanās vai atzīšanās (Out campaign) A burtiņu, kurš attiecīgi manuprāt nozīmē gan agnostiķis, gan ateists. Tiesa gan Latvijā es jūtos lieliski, jo es satieku vairāk Ateistu nekā ticīgo. Būtībā es vairāk uztraucos par to, vai ticīgie starp maniem draugiem jūtās labi, un nezinu kāpēc, man šķiet, ka tas, ka es atklāti pasaku, ka es neticu dieviem, ļaus viņiem atklāti pateikt, ka viņi tic.

Viņa runā par diskrimināciju pēc dzimuma un rases, ko es Latvijā neesmu daudz manījusi. Tiesa, viņa tieši par to runā, ka tas viss notiek nemanāmi. Un es neesmu mēģinājusi dabūt darbu tik daudz, lai justu, ka manā vietā vienmēr pieņem vīriešus, vai kaut kā tā. Tas, ko es esmu jutusi, ir diskriminācija pret tautību. Un tas ir tas, par ko es joprojām domāju, kā es diskriminēju pēc tautības un cik tas ir pamatoti. Cik viegli es iejustos grupā, kur būtu dažādu tautību cilvēki, un kā es ļautu iejusties viņiem.

Un man patika, ka viņa pieminēja arī to, ka ir cilvēki, kam patīk būt atšķirīgajā, malējā grupā. Es, piemēram, joprojām pārdzīvoju, ka es Jen blogu atklāju tikai pēc Boobquake, nevis pirms, kurā gadījumā es būtu mazākajā Jen lasītjāju grupā. Un man patika, ka Greta pieminēja, ka ir cilvēki, kam patīk dažādi izrādīt savus uzskatus (skaļi un dusmīgi, vai klusiņām un pēc iespējas maigāk un racionālāk), un es vairs nejūtos slikti, ka man nepatīk strīdēties ar svešiem.

Noteikti noklausieties to runu. Varbūt jūs neuzrunās tik daudz kas, kas mani uzrunāja, bet tās ir lietas, par ko ir jādomā un jāzina.

